Partäj

Anlände till Uppsala på torsdagskvällen. Steg upp tidigt, tidigt på fredagsmorgonen för att infinna mig på Ekonomikum klockan 08.00 där vi skulle skriva Fysiologitentan. Hur det gick? Ptja, vette tusan. Ibland visste jag svaret, ibland fattade jag inte vad de pratade om, ibland chansade jag hejvilt. Vi har inte ens fått veta vad godkäntgränsen ligger på. Hoppas på 25%...

Hursomhaver. När alla var klara så hade klassen ett litet planeringsmöte inför nollningen som snart kommer att ske. Jag anmälde mig som fadder, tillsammans med Vendela, Erika samt Susanna som "vikarie". Sen en fika på stan, och strosande i affärer.

Efter klockan sju började folk anlända hem till mig för förfest! Åtta stycken klämde vi in i mitt lilla rum! Men finns det hjärterum... Det var himla trevligt, och det som är så bra med att ha förfest hos sig själv är att man får välja musik ganska mycket, haha!


Linda och Anna-Karin!


Och vi invigde mina fina drinkglas som jag fick när jag fyllde år!


Vendela och Erika!


Erika och Linda!


Caroline, Maria, Vendela och Erika!


Fina :)

Strax efter halv tio tog vi bussen in mot centrum där några av oss gick på eftersläppet till sexornas utspark och se på spexet som femmorna fixat. Visst, det var rätt kul och mäktigt när alla ställde sig upp och skrålade till Stad i ljus, men sen var det som inget mer... Vi köpte P2-drinkar i baren och intog det då folktomma dansgolvet, något som inte stoppar ett gäng danssugna sjukgymnaststudenter ett dugg. Musiken var sådär, men efter en stnd var dansgolvet fullt iaf. Och då drog vi vidare till BJ´s där de andra var. Där var det bättre drag! Och efter att ha skakat rumpa så det värkte i fötterna for vi hem och jag och Emilia hamnade i fadder-Simons rum och pratade. Sen gick jag typ 50 meter hem till mig. Gick och la mig vid halv fyra, hur gick det till?!

Jag vaknade ganska tidigt, men var ändå inte så trött. Efter att ha städat upp allt från gårdagen och diskat alla glasen och promenerade jag i det strålande vackra vädret bort till Gränby Centrum. Strosade runt i affärerna. Men handlade mest bara mat på ICA Kvantum.

Ska eventuellt till IKEA imorgon! Hejdå


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Maj gåd, när/om/hur jag börjar plugga i uppsies då blir det storslagen fest på studentrummet, yes indeed! Ni verkar ha det awesome där borta. Pusch

2010-01-11 @ 09:21:30
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0