Punkar-Lotta



I början av december ska alla sjukgymnaster ha kårfest. Det är tydligen en tradition och varje termin (klass alltså) blir tilldelade ett tema. Min klass fick punkare! YÄÄÄÄÄÄS! De andra terminerna fick Harry Potter, Hippies, Naturister, Drag Kings and Queens typ... Haha! Det här kommer att bli grymt kul, men en riktig utmaning för stackars mig som vanligtvis klär mig i rosetter och lockar håret när det nalkas fest. Nu ska det istället vara nitar, läder och tuppkam... Mrmh. Känns väl kanske inte riktigt som jag. Hursomhelst så var jag på Lindex igår och köpte en klänning som direkt kliver in på listan över mina favoritklänningar (och det var innan jag visste något om punkartemat). Och eftersom det inte gick att kopiera in bilden så får ni en länk för att se hur den ser ut: 

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=6999152&styleid=6999150&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9654 

Alldeles perfekt och enkel och jättefin alltså. Och nu har jag börjat filura på om jag skulle kunna ha klänningen som punkare... jag tänker mig trasiga strumpbyxor (typ knallrosa) kort, svart, glansig, tuff jacka, nitarmband, tuperat rufsigt hår, några tuffa skor, svart eyeliner... Vad tror ni? Det blir typ punk-prinsessa. Pop-punkare. Det gillar jag. Ja!

Hur skulle ni klä er som punkare?


Jag tror iaf att jag skippar tuppkammen...

Kommentarer
Postat av: Ivis

På lindex har de asbilliga (30 kr!) nitarmband varav ett är så stort att du kan ha det runt halsen. Och jag tycker att du ska köra på en rosa tuppkam, lite som grynet - bad deluxe version. Jag gillar punkprinsessor, iaf om de ser ut som dig.

2009-10-29 @ 08:07:12
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Linn

Snygg klänning! Jag vet inte alls hur jag skulle klä mig som punkare, men jag gillar dina idéer. Det skulle vara roligt att ses snart! Det var så länge sedan sist. Hoppas allt går bra med nya boendet :)

2009-11-02 @ 21:29:11
Postat av: Anna-Karin

Shiit vilken fin klänning Markan! Inte undra att du var nöjd=)

2009-11-02 @ 22:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0