Pluggmusik

Jag är en sån person som helst vill ha det väldigt tyst när jag pluggar. Men ibland kan det vara skönt att ha lite bakgrundsbrus, väldigt låg musik. Jag har kommi fram att bra pluggmusik är till exempel: Frida Hyvönen, Two withe horses och Anna Ternheim. Anna Ternheims senaste skiva "Leaving on a mayday" är förövrigt en av de vackraste skivorna jag vet. Jag har ingen aning om vad hon sjunger om, men melodierna och musik är så fin! Det är så harmoniskt, men samtidigt dramatiskt och känsloladdat. Det är som från annan värld. Det är perfektion. Ja, perfektion. Ångrar bittert att jag inte såg henne i somras på Peace and Love.

Men däremot såg jag Frida Hyvönen i somras:



Hon var riktigt bra.

Har ni tips på bra pluggmusik?

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Ivarsson

Melissa Horns nya skiva "säg ingenting till mig"



Lyyyyyyyyyyyssna!

2009-10-30 @ 12:08:38
URL: http://norrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0