Timmar, minuter, sekunder

Fredags: lektioner på förmiddagen. Satt kvar och pluggade på skolan till halv sex. Åt middag, bakade kladdkaka och så kvällen kom Kajsa, Sophia och Linnéa. Vi åt kladdkaka och såg på Idol. Det var himla trevligt och ett välkommet avbrott i pluggandet. Blev alltså inget mer plugg på fredagskvällen.

Löördagen: befann mig utanför skolan halv elva. Dessvärre hade Roosen med nycklarna försovit sig :P Satt på skolan och pluggade från 11.00 till 22.00. Seriöst alltså. Mellan 19.00 och 20.00 tog vi dock en sväng ner på stan för att äta pizza. Och visst, vi tar ju raster och så. Men ändå. Jag var på skolan i typ elva timmar. Gjorde en gamma tenta, gick igenom en massa muskler.

Idag (söndag): plugg på skolan 11.00 - 18.00. Var tvungen att fara hem och laga mat, för mina matlådor är slut. Nu ska jag diska och sen fortsätta med en gammal tenta. Sen ska jag nog ut på en sen promenad. Dagsljus är det lite om nuför tiden. Gick igenom vävnader, muskler, muskelvävnader.

Imorgon: är vi helt lektionsfria, så då har vi hela dagen på oss att plugga. Planerar att sitta på skolan 8.30 till typ fem eller sex. Sen får det nog vara rätt så färdigpluggat. Ska nog gå på en lång promenad så jag är trött och somnar på kvällen.

Och trots att jag har pluggat såhär mycket, så känner jag fortfarande att det är högst tveksamt om jag kommer att klara det. För det är fortfarande saker som jag inte har gått igenom! Fattar ni! Jag satt på skolan elva timmar igår, men jag hann inte gå igenom artärerna och venerna, jag hann inte gå igenom ryggmärgsbanorna eller en massa annat. Kanske blir det första gången jag får gör omtenta. Och då blir jag ju en erfarenhet rikare. Så varför inte liksom.

Längtar så in i helvete tills tentan är gjord. Tisdag förmiddag. Sen ska jag börja leva, sova, laga mat, träna, festa.

Varje icke-pluggad sekund är en bortkastad och slösad sekund.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Lycka till! jag håller alla mina tummar och tår för dig! :)

2009-11-09 @ 23:13:48
URL: http://jessicamotvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0