Pläjset

Nu har jag ju bott här i mitt 20 kvadratmeter stora studentrum i snart två veckor och inga bilder har lagts upp! Ja, jag kan ju skylla på tentan, men lite skandal är det. Så, bättre sent än aldrig, här kommer lite bilder. Men tilläggas bör att det ju inte är "klart" (det blir aldrig klart, man kan inte säga att ett rum är klart), det är inte uppsatt något på väggarna än, så det ser väldigt kalt ut.


Min kära, kära säng. En 120 cm bred Sultan Singås. Med blommiga kuddar och braig förvaring under.


Brevid sängen står en stol som sängbord. Jag blir så glad, för nästan alla som kommit och hälsat på har sagt att de tycker stolen är fin! Och den köpte jag på loppis i somras! Riktigt gammal är den. Ljust grön, och färg som flagar. Väckarklockan som står på stolen är också loppis. Och ramen ska självfallet få en fin bild i sig, så snart jag hittar något fint nog att sätta i den.


Till vänster har jag en spegel och fåtöljen POÄNG samt ett provisoriskt sidobord av lådor. Bakom fåtöljen står en tvättkorg.


Och fönstret. Fönstret står mitt emot dörren. Bilden i ramen är från midsommarafton förra året. Det är en av de finaste bilder jag har! Nu ser jag att fönstret var skitigt. Attans.


Ett stökigt skrivbord. Jag äter finn crisp med nyköpt prästost, jordnötter och dricker varmchoklad. Hyllerna är ju sånadär som alla har, som finns i rummet när man flyttar in.


Jag har en förkärlek för plåtburkar. Skålar och brickor kommer strax efter. Jag tycker även om prickar och blommor. Och pasteller. Så de här två, ja de är ju rätt perfekta.


Byrån ASPELUND står bredvid dörren och är så fin med sina handtag. Den rymmer massor; underkläder, smycken, handdukar, lakan, hårtork, verktyg, ugnsformar mm. Ser ni den rosa lilla skålen med vita prickar? Den köpte jag på Åhlens i veckan. Den kunde jag bara inte motstå.


Och tv har jag ju! Mamma och pappa tog hit den. De fick nämligen den briljanta idén att köpa en platt-tv, sisådär en tidsepok efter resten av befolkningen. Prickig låda, jag tycker mig skönja ett visst mönster (höhö).

Japp, det var det. Mitt lilla fina rum! Men som sagt, lite grejer saknas.

Kommentarer
Postat av: LinniVanilli

Mysigaste placet du har Soffan!! :D

2009-11-14 @ 21:47:57
URL: http://linnsahlsten.blogg.se/
Postat av: Ivarsson

Dags att göra visit och klämma lite på alla prickiga burkar (och dig, såklart!). Himla mysigt du fått det. Och jag tycker mig se en av de vackraste fotografier på två av världens hetaste blondiner under tvn, mycket mycket fin inredningsdetalj, rawrrrrr!

2009-11-14 @ 22:48:55
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: Linn

Vad fint du har det!

2009-11-14 @ 22:51:07
Postat av: Emma

Åh, vad mysigt:) Jag måste komma och hälsa på ju. Typ efter jul när jag har pengar :)

Hur gick det på tentan förresten? Jag är imponerad av hur galet mycket du pluggade :O

Kram

2009-11-16 @ 16:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0