Om att flytta och att ha tenta

Jag lever! Hurra för er! I helgen kom mina föräldrar ner som jag inte träffat sen i slutet av augusti. Ja, jag saknade dom massor. Söndagen ägnade vi till att gå på IKEA. Det inhandlades byrå ASPELUND, säng SULTAN SINGÅS (120 cm bred!!), fåtölj POÄNG, kuddar, överkast, spegel, lådor, galgar etc etc. I måndags fick jag nyckeln till rummet klockan 12.10. Och vi körde fram och tillbaka mellan Sävja och Kantorn, flera gånger. Bar banankartonger tills svetten rann. Lyckligtvis så bor jag bara en trappa upp, det hade jag varit värre om jag bodde på fjärde våningen (här finns ju ingen hiss)! Mamma satte ihop byrån och det var ett projekt som heter duga, vill jag lova! Det var väl närmare 37 000 delar. Ungefär. All credd till mamma. Själv försökte jag mig på att sätta ihop tvättkorgen. Efter 30 sekunder gav jag upp. Hrm. Japp, där har ni mina kunskaper. Så jag återgick till att hänga upp kläder i garderoben, det var mer på min nivå. Det är visserligen inte upphängt något på väggarna och det står två banankartonger kvar i rummet, men det är fint ändå! Jag trivs! Det kommer att bli toppen! Jag återkommer senare med bilder.

Jag bor som sagt i en dublett och tjejen som bor här bredvid har jag träffat typ två gånger, hon verkar inte vara hemma så mycket. Men hon verkar trevlig, så det blir nog inga problem alls.

Det tog hela dagen att flytta och som tur var så hade vi inga lektioner varken måndag eller tisdag. Så tisdagen fick jag ju tid till att plugga. Och jag pluggar, och läser, och bankar in, och skriver, och repeterar. Men tiden räcker inte till! Tentan är på tisdag och jag kommer omöjligt att kunna hinna gå igenom allt. Jag vet att jag i alla tider sagt att "jag kommer aldrig att klara det här provet", men det har jag alltid gjort ändå. För om det exempelvis har handlat om ett matteprov så har man ju en baskunskap och kan resonera sig fram till ett svar. Men på en anatomitenta så kan man inte resonera sig fram till ett svar om man INTE VET vad artärernas olika lager heter och är uppbyggda av. Man kan inte svara på vad de basala ganglierna i hjärnan heter om man inte kommer ihåg. Man måste veta. Och det är så mycket som jag inte vet.

Det blir stenhårt plugg i helgen, förmodligen på skolan, för där får jag mer gjort. Efter tentan på tisdag ska vi ta ett TBC-test och sen på kvällen blir det en sjuhelsikes jävla tentafest. Som världens sällan skådat. Jag ska släppa allt som handlar om muskelfästen, hjärnhinnor och CNS. Och jag kommer att bli full som en kastrull efter att inte druckit en droppe alkohol på ungefär en månad. Det är jag lite stolt över. Jag som trodde att livet som student skulle innebära ett alltför kontinuerligt festande och supande, men jag kan konstatera att jag nog aldrig festat såhär lite i hela mitt liv (sen jag började "festa" vill säga).

Livet efter tentan. Finns det?

Efter tentan ska jag:

- Klippa håret.
- Boka massagetid hos R i klassen.
- Gå på IKEA och köpa lite grejer.
- Hämta tavelkrokan hos Vasakronan.
- Bjuda på inflyttningsfika.
- Framkalla bilder och sätta upp på väggarna.
- Köpa träningskort på Friskis och svettis och börja träna.
- Ha fritid.

Men tro nu inte att jag är bitter! Nej, jag trivs som fisken i vattnet här i Uppsala. Älskar min klass, trivs i mitt rum, utbildningen känns perfekt. Jag har ju jättekul! Nästan varje dag på skolan skrattar jag så jag får magknip och andnöd. Det behöver man.

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0