Lussekissar

I söndags hade jag styrt upp lussebak! Vid tvåtiden anlände Erica med saffran och en stor bunke. En stund senare kom Vendela som hade lite svårt att hitta hit, inte konstigt alls med tanke på alla triljoner cykelvägar som finns här.


Här har vi drygt 70 riksdaler. Japp, två påsar saffran á 34 kronor styck. Sinnessjukt.


Erica vispade frenetiskt!


Härligt gul smet! Men ack så dyyyr, så dyyyyyr. Vi var noga med att få med vartenda litet korn. Vi räknade förresten ut att saffran kostar ca 70 000 kr/kg. Hmpf.


Vendela hade med sig glögg! Hurra!


Mer mjöl!


Vendela högg i med händerna när elvispen gav upp.


Citat Vendela: "jag har tvångstankar om deg. Jag måste äta det. Inte för att det är gott, men det är deg." Jag och Erica fick oss ett gott skratt, haha!


Medan degen jäste och knäcken började koka så sörplade vi glögg och åt pepparkakor.


Roosen och Lången anlände! Av någon anledning så hamnade de inte på bild. Däremot gjorde jag det när jag penslade. Med en gaffel, jag äger visst ingen pensel.


Och skjuts in i ugnen!


Och medan Erica formade mer eller mindre estetiska lusse-S och jag penslade så tog Vendela och Lången hand om knäcken. Roosen nöjde sig med att titta på samt att fixa julmusik. Och det tackar vi för! Strong insats.

Det var en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Roosen

hahah, tack jag gjorde mitt bästa! Och tack för fikat!

2009-12-08 @ 20:31:45
Postat av: Jennifer och Linnéa

svar: Äntligen är vår kakbok klar. Vi tar gärna emot just Din beställning.

Kram

2009-12-11 @ 18:37:42
URL: http://sweetnothing.blogg.se/
Postat av: Ivis

Hahahaha, var det DET som var i finburkarna? Jag kommer tillbaka på störten

2009-12-14 @ 10:46:37
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: J

Men du, om det finns något av dessa godsaker kvar är jag inte omöjlig att ta tåget till dig och smaka! haha



2009-12-15 @ 17:25:22
URL: http://oxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0