Hur vet man att man trivs?



Jag trivs så himla bra. Med allt just nu. Med utbildningen, med klassen, med Uppsala, med mitt rum. Och jag vet att jag har sagt det så himla många gånger. Men hur vet man egentligen att man trivs?

Jag tror att man trivs när man:

- Tycker att det är harmoniskt att diska.
- Tycker det är rätt kul att städa badrummet - det blir ju rent sen!
- Vant sig att det regnar hela tiden, och då blir det ju dessto mysigare att komma hem!
- Inte börjar gråta över att kejdan på cykeln hoppar IGEN, för då får man ju gå tillbaka till den trevliga cykelgubben!
- Längtar till gympapasset på Friskis!
- Inte besväras nämnvärt över att plugga på skolan en lördag. Det är ju så roligt att träffa klasskompisarna!
- Tycker att det är mysigt att cykla genom centrum tidigt på morgonen när det fortfarande är mörkt och man tittar på alla ljus i träden längs ån.

Men framförallt trivs jag när jag känner att jag har så himla många fina vänner! Som man kan promenera med, fika med, titta på tv med, prata med och plugga med. Jag blir nästan överväldigad över alla fina människor som umgås med mig! Mig!

Dessutom känner jag att jag uppskattar det lilla i vardagen och jag tycker att de allra flesta dagar är roliga. Dagar när jag är på skolan från tidig morgon till sen kväll, dagar då jag är hemma och lagar mat och tränar.

Idag har jag haft en synnerligen trevlig dag! Först var jag på skolan i några timmar och övade goniometermätning och åt choklamuffins med två klasskompisar. Sen var jag på Lusseshow på Norrlands och på kvällen fick jag fikabesök av två ytterst fina vänner. Kan inte bli bättre. Jo, Lången fixade Spotify till mig igår! Åh, det är ju helt fantastiskt!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Ivis

Gullebullen då, hurtigast i stan är vad du är.

2009-12-14 @ 10:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0