Utmanad

Ivis-pivis som gör superkarriär där nere i stockholm utmanade alla som kände sig manade eller hade tid över... Eftersom jag är en aning självmordsbenägen över att en universitetsbok som jag behöver nu inte finns i hela umeå så tänkte jag bjuda på en lista:

Fem saker i min frys: (som alltså är mina föräldrars frys) kycklingfilé (jag ska göra kyckling-och svampfyllda pastarullar imorgon), egenplockade kantareller, kött från släktingar, grönsaker så som broccoli, blomkål, wokgrönsaker etc samt mina asgoda äppelmuffins med havretäcke.

Fem saker i min garderob: Jeans (oxå med hål i, ivarsson, du är inte den ende!), min lila favoritklänning, alldeles för många koftor, en kjol från myrorna som jag ska använda snart, har bara inte kommit på vad jag ska ha till än samt balklänningen (fast den hänger UTANPÅ garderoben)

Fem saker i min väska: Plånbok, kollegieblock, snoddpärm med en miljon viktiga papper så som schema, läppglans, en universitetsbok.

Fem saker i min bil: (som är mina föräldrars) hmm.. vet inte. Men en sak som BORDE finnas där är parkeringspengar. Det är alltid slut när man behöver det.

Utmanar i min tur: Alla som vill!

Kommentarer
Postat av: Superkarriärskvinnan (näst efter jessica såklart)

När skulle boken komma in då? Om den inte gör det så hänvisar jag till föregående kommentar (jag citerar "kom ner till stockholm och håll mig sällskap!") ;]

2008-10-03 @ 09:11:34
URL: http://norrlander.blogg.se/
Postat av: sara

okej då kör vi, i en fattig studentversion.



I FRYSEN: persilja som jag plockat från en trädgård på skolan, bönor som jag kokat, matlådor, blåbär som jag plockade när jag var hemma och nu inte vågar använda och en burk blåbärssylt från mamma



I GARDEROBEN: just nu när jag är sjuk är det mysigast att sova i en tjocktröja som jag fick från fotbollen när jag gick i fyran/femman, om vi ska vara mer seriösa har jag faktiskt köpt en mysig vinterjacka och en blå fluffkjol, scarfar har vuxit fast i min hals, och sist men inte sämst mina mya varma vinterskor.



I VÄSKAN: kartor, skisspapper, skalstock, skisspennor, massäck



PÅ CYKELN: plastpåsar som man kan dra över sadeln när den är blöt, hänglås på cykelkorgen för att den inte ska bli stulen. Illgrön tråd som håller fast min reflex fram. och sist men det allra viktigaste, cykelhjälm... skoja bara det borde det ha varit, men nu har har inte det så den femte platsen får stå tom.



kram lotta, hoppas du mår bra. Jag går på en penicillin kur just nu och är hemma från skolan.

2008-10-03 @ 09:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0